Fonder igen…

Jag brukar som sagt inte läsa allt för mycket på Di:s fondsnack, men idag hittade jag en kommentar som jag gillar. Diskussionen handlade om hur länge man ska hålla kvar sina fonder. Själv gillar jag inte att sitta med fonder som backat allt för mycket. Det gör tydligen inte Fondmannen heller:

”Det finns tyvärr ingen garanti att dina fonder går upp även om du har 30 år på dig, även om de borde göra det på så lång tid.
Men varför låta fonderna gå ned rejält, då tar det lång tid innan du kommer till baka till plus minus noll.
Går de ner med 50% måste de sedan gå upp med 100% innan du är tillbaka på ruta 1.”

Hörde jag ”Kapa förlusterna tidigt!” någonstans? 🙂

Ett svar to “Fonder igen…”

  1. Henrik Says:

    Tänk vad olika perspektiv man kan ha. Jag var med i en ‘aktiesparklubb’ tillsammans med några kompisar i slutet av förra seklet. Vi investerade i optioner och hade som slogan – ‘en dubbling är mer än en halvering!’ 🙂

Kommentera

