Boktips: The Random Walk Guide To Investing

Efter mitt nyvaknade intresse för fonder har jag fått tips om boken ”The Random Walk Guide To Investing – Ten rules for financial Sucsess” av Burton G. Malkiel. Eftersom jag är grymt dålig på att läsa böcker har boken blivit liggande, men nu har jag äntligen tagit tag i den. Jag tänkte blogga lite om det allt eftersom jag läser.

Förordet i boken är inspirerande och får mig verkligen att vilja fortsätt att läsa boken. Det visar sig att det här en sammanfattning av en annan av författarens böcker. I den här boken ligger fokus på att ge enkla råd till personer utan tidigare erfarenhet av investeringar. Det verkar med andra ord vara en bok som är precis rätt för mig. Intresset höjs än mer när jag läser att

”I am convinced that there is a very simple step-by-step strategy that will allow individual investors to obtain better returns with less risk than even the sophisticated professionals achieve”

Boken säger sig vara lättläst och lättillgänglig, något jag håller med om. Den säger sig också vara den enda investeringsguiden som jag behöver. Om det stämmer låter jag vara osagt. Så här lågt så är jag i alla fall nyfiken och vill läsa mer.

Etiketter:

Ett svar to “Boktips: The Random Walk Guide To Investing”

  1. The Random Walk - Kaptitel 1-3 « Licentiatens funderingar Says:

    […] Random Walk – Kaptitel 1-3 Som jag skrivit om tidigare så håller jag på att läsa Burton G. Malkiels bok “The Random Walk Guide To […]

Kommentera

