Tur man inte köpte nån Eee…

Ända sedan jag såg Asus EeePC för första gången har jag velat ha en. Tidigare i somras var det nära att jag fick tag på en, men det blev inget av. Och tur var kanske det. Nu läser jag att Asus knyter allt starkare band till Redmond. Sorgligt. Det värsta tycker jag är att det inte är kunderna som vill ha ett annat OS, utan företagsledningen som väljer en annan leverantör. Förmodligen för att dom sponsras rätt rejält av Balmer & co. Själv hoppas jag fortfarande att Debian och Asus får till något, men det verkar tveksamt.

Kommentera

