Rapport från simskolan

För en vecka sedan började jag på simskola. När jag berättar det är det många som höjer på ögonbrynen jag ser hur dom tänker ”Va, kan inte han simma?”. Jo det kan jag. Jag skulle faktiskt vilja påstå att jag är rätt hyfsat på bröstsim. Jag simmar med lätthet (nåja) 2 km i rätt bra tempo. Men nu snackar vi crawl. Det är vuxensimskola i crawl jag började på.

Jag har länge vela lära mig att crawla men inte hittat någon form för det. Det är ju nästan helt omöjligt att lära sig själv, jag har i alla fall inte lyckats. Men nu har jag alltså börjat i simskola och förra veckan var första gången. Och kära värld vad mitt självförtroende rasade. Jag vill som sagt påstå att jag är hyfsat i bröstsim men det här, det var en helt annan påse.

Efter en halv längd med flytplatta och bensparkar var jag så trött så jag var på väg upp ur bassängen. Efter yterliggare några längder hade jag kramp i vaderna och så var den dagen förstört. När jag kom hem var jag milt sagt smådeppig. Jag menar – hur svårt kan det vara???

Idag var andra gången och kan man tänka sig vad en veckas vila kan göra. Det gick helt plöstligt riktigt bra, jag lyckade sparka mig fram flera längder, på rygg och utan flythjälp. Jag fixade också några längder på mage (med flytplatta), även om det var jobbigare än på rygg. Fast när jag la på armarna på ryggsimmet blev jag för ivrig så det var inte så lyckat. Hur som helst så var det ett stort fall frammåt. 100% förbättring, minst!

Etiketter:

Kommentera

