Äntligen en netbook!

Ända sedan jag såg första bilden på en ASUS EEE PC har jag önskat mig en netbook. Men det har aldrig blivit av, har alltid tyckt att dom varit för dyra eller haft fel konfiguration för att passa mig. Jag har också letat begagnade på Tradera, men där brukar auktionerna hamna på nästan samma pris som en ny. Har folk ingen koll på vad saker kostar? Ingen som kollar Prisjakt? Går man efter vad saker säljs för på Tradera så är det många som har noll koll.

Hur som helst, i veckan slog jag till på en Acer Aspire One A 150 BGb! Jag köpte från Alina Systems för 3595:- (inkl. M$-skatt och frakt)! Och då är det modellen med inbyggt 3G modem! Som hittat, tycker jag.

Har bara testat den lite som hastigast och jag måste erkänna: I love this puppy! Gud vilken smidig burk, hur har jag klarat mig utan den? Installerade just sidux på den, och den tickar på. Lite tweakande behövs, men det är i stort sett klar för bruk.

Nu väntar jag bara på att KDE4 och X.org 1.6 ska landa snyggt i unstable, sedan blir den en najs D-U för att vara tillbaka ‘on the edge’.

Kommentera

