KDE4 – ett första intryck

Gjorde en DU en av familjens sex (!) sidux-burkar idag, mest för att testa. Jag körde på barnens dator, eftersom den är ‘renast’ (dvs minst tweakad) av alla. Jag var skeptisk eftersom jag skulle få in både KDE4 och X.org 1.6 och räknade med lite trubbel. Jag råkade ut för ett par paket-konflikter, men lösningen fanns i forumet och det hela löste sig snabbt.

Men jösses vad ovant det kändes med KDE4. Kära nån, det var större steg än jag räknat med. Nu körde jag bara ett par minuter, men det var tillräckligt för att tappa bort mig alldeles. Väldigt snyggt, men också väldigt ovant. Måste ge det ett par chanser till. I värsta fall blir det Fluxbox i stället…

Livet i unstable blir aldrig tråkigt…

Kommentera

