Veckans fondgrafer v.42

Sent om sider finns nu nya grafer upplagda. Ännu en bra vecka. Veckans utfall:

IPS/KF					
FIM Ukraine					4,32
Handelsbanken Europa Selektiv			2,45
Nordea Småbolagsfond Norden			2,40
SEB Östeuropafond Småbolag			0,60
Skagen Kon-Tiki					2,86
					
PPM					
Nordea Småbolagsfond Norden			2,40
Skagen Kon-Tiki					2,86
Swedbank Robur Östeuropafond			4,96
					
ITPK					
Swedbank Robur Balkanfond			2,46
Swedbank Robur Exportfond			3,44
Swedbank Robur Östeuropafond			4,96
					
Tjänstepension Skandia					
Fidelity Indonesia				1,78
Fidelity Thailand			       -5,40

Thailands kung är sjuk – börsen sjönk som en sten i mitten av veckan. Hämtade sig i fredags. Väljer ändå att gå ur. La in om byte till Fidelity EMEA idag. I början av veckan bytte jag bort Roburs Realinvest mot deras Östeuropafond, vilket visade sig vara rätt.

Pengarna från försäljningen av naturgas-futuren brände i fickan och jag hoppade in och ut lite här och där i början av veckan. Men gasen sjönk igen så jag köpte in mig där, och nu är dom upp 17% igen. Kan behövas, då guld minis inte går så bra. Fast nu ligger jag bara -18% på dom, och snart blir dikten verklighet: ”Åh Kristina, guldet blev till sand”.

Kommentera

