Veckans fondgrafer v.46

Ny söndag, nya grafer. Svängig vecka, men med klart godkänt resultat:

IPS/KF									
FIM Ukraine                     1,47
Handelsbanken Europa Selektiv   0,66
Nordea Småbolagsfond Norden     2,00
SEB Östeuropafond Småbolag      0,53
Skagen Kon-Tiki                 1,48
									
PPM									
Nordea Småbolagsfond Norden     2,00
Skagen Kon-Tiki                 1,48
Swedbank Robur Östeuropafond    2,71
									
ITPK									
Swedbank Robur Balkanfond      -1,40
Swedbank Robur Rysslandsfond    3,10
Swedbank Robur Östeuropafond    2,71
									
Tjänstepension Skandia									
Fidelity EMEA                   1,30
Fidelity Indonesia              0,31

Inga förändringar på fondfronten. Bevakar dock Balkanfonden som för första gången sedan i våras är nere och trampar på SMA50.

I övrigt var det dock ingen höjdarvecka. Fick till slut ge mig med mina kortade guld futures. Dom hade stop-loss på 1135, och priset var uppe på 1120, så jag tog förlusten. Naturligtvis alldeles för sent, nu landade jag på -65%. Vände kappan efter vinden och la mig lång i guldet i stället för kaffepengarna som blev över.

I fredags (den 13:e så klart!) slog naturgas-futuren i stop-loss. Själv satt jag i möte och kunde inget göra. Dom var ju nere och knackade redan i torsdags, men vände upp i fredags förmiddag, så jag tog det lugnt. Men efter lunch sjönk gasen som en sten och var till slut nere på 4.67, mina futures slog i på 4.69. Men jag är inte bitter. Ser ut som man kan få 0.34 tillbaka, en lysande affär som i så fall slutar på -68%. Blir nog gas för dom pengarna också.

Kommentera

