Framfotalöpning och supertusingar

En artikel i DN fick mig att ta reda på lite med om barfotalöpning. Jag hittade en instruktionsfilm av någon som verkar hemma i området. Jag gillar det jag ser. Speciellt pratet om kortare steg och ökad frekvens, det är något jag jobbar själv med. Dock känner jag inget skriande behov av att bli framfotalöpare, men jag gjorde ett test idag. Jag sprang nog 3x400m på framfoten och det fungerade oväntat bra. Jag trodde jag skulle få ont i vristerna, men där kändes inget alls. Dock var vaderna väldigt trötta efter passet. Men det ska dom ju vara 🙂 . Jag kommer nog att köra lite framfotalöpning på delar av mina pass i framtiden.

Jag hade planerat att springa ”supertusingar” idag. Målet var fem tusingar i 4.20 tempo men det sket sig. Körde på fotbollsplanen och gräset där sög musten ur mina ben. Det blev fyra tusingar i 4.35 tempo och sedan var benen slut. Nu blir det vila fram till Blodomloppet på torsdag!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: